• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Denetim Hizmetleri
    • Finansal ve Mali Raporlama
    • Vergi ve Mali Mevzuat Danışmanlığı
    • Muhasebe Organizasyonu Oluşturmak
    • Muhasebe Denetimi ve Mali Müşavirlik Hizmetleri
    • Şirket Kuruluşları ve Diğer İşlemler
    • Muhasebe Hizmetleri
    • Yeminli Mali Müşavirlik Tasdik İşlemleri
    • Teknoloji, Yatırım Teşvik ve Ar-Ge Danışmanlığı
  • Faydalı Bilgiler
  • İnsan Kaynakları
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Denetim Hizmetleri
    • Finansal ve Mali Raporlama
    • Vergi ve Mali Mevzuat Danışmanlığı
    • Muhasebe Organizasyonu Oluşturmak
    • Muhasebe Denetimi ve Mali Müşavirlik Hizmetleri
    • Şirket Kuruluşları ve Diğer İşlemler
    • Muhasebe Hizmetleri
    • Yeminli Mali Müşavirlik Tasdik İşlemleri
    • Teknoloji, Yatırım Teşvik ve Ar-Ge Danışmanlığı
  • Faydalı Bilgiler
  • İnsan Kaynakları
  • İletişim
Finans Yönetimi ve Yönetim Muhasebesinin Önemi

Finans Yönetimi ve Yönetim Muhasebesinin Önemi

Finans yönetimi ve yönetim muhasebesi işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri (İşletmenin Sürekliliği İlkesi) bakımından her zaman vazgeçilmez bir koşul oldu. Ancak ülkemizde ve Dünya’da son dönemlerde yaşanan ekonomik ve siyasal sorunlar bu şartı daha fazla öne çıkardı. Özellikle ülkemizin son birkaç yıldır yaşamış olduğu ekonomik sorunlar ve yanı sıra ortaya çıkan konkordato ve iflaslar nedeniyle işletmelerde finans yönetimi ve yönetim muhasebesi ihtiyacı can alıcı bir ihtiyaç halini aldı diyebiliriz. Bu nedenle; işletmelerin muhasebe kayıt ve raporlarını vergisel ve diğer yükümlülüklerin bir aracı olarak görmekten vazgeçmeleri, sistemlerini işletme yönetimi için rapor üreten ve karar vermelerini kolaylaştıran/hatalı kararlar almalarını önleyen bir araç olarak kullanmaları kaçınılmaz hale gelmiştir. 

Önerimiz: Tüm işletmelerin küçük yada büyüklük farkı gözetmeksizin işletme muhasebe birimlerinde üretilen finansal raporları (bilanço, gelir tablosu, mizanlar) dikkate almaları ve bunlara ilaveten bütçe, nakit akışı ve finansal analiz raporları gibi karar alma ve işletmenin durumunu görmeye yararlı olacak diğer raporları da karşılaştırmalı olarak yaptırmaları ve bunu sürekli hale getirmeleridir. 

İşletmelerin en azından KPI’lar (Key preformans indicator) olarak adlandırılan ve Türkçe’ye “anahtar performans göstergesi” olarak çevrilen finansal rasyo ve göstergelerden en azından; brüt, net ve faaliyet kar marjları, faiz vergi ve amortisman öncesi kar (EBITDA), yatırım geri dönüş oranı (Return on investment), varlık getiri oranı, öz varlık getiri oranı, cari oran (çalışma sermayesi oranı), toplam borç/toplam aktif oranı, stok devir hızı, alacak/borç devir hızları gibi sonuçları hesaplamak suretiyle işletmelerinin durumunu yakından takip etmeleri işletmenin sürekliliğini sağlayacak anahtar yönetim işlevi yerine getirilmiş olacaktır. 

Son Yazılar
  • İhraç Kayıtlı Mal Teslimlerinin Kur Farklarına Ait KDV Uygulamasında Yeni Dönem
  • Yurt Dışında Yerleşik Uluslararası Teknoloji Şirketleri Tarafından Türkiye’de KDV Mükelleflerine Düzenlenen Faturalarda Gösterilen KDV’nin İndirim Sorunu
  • Finans Yönetimi ve Yönetim Muhasebesinin Önemi
  • Kur farklarının KDV karşısındaki durumu
  • Elektronik Tebligat Yönetmeliği yayımlandı

Kur farklarının KDV karşısındaki durumu

Previous thumb

Yurt Dışında Yerleşik Uluslararası Teknoloji Şirketleri Tarafından Türkiye’de KDV Mükelleflerine Düzenlenen Faturalarda Gösterilen KDV’nin İndirim Sorunu

Next thumb
Scroll
Hakkımızda

Kurulduğu ilk günden bu yana çalışmalarına aynı heyecan ve profesyonellik ile devam eden Kurumsal Denetim, uluslararası standartlarda ve en üst kalitede sunduğu servisleri ile müşterilerinin uzun soluklu partneridir.

Başlıca Hizmetlerimiz
  • Denetim Hizmetleri
  • Muhasebe Hizmetleri
  • Muhasebe Denetimi ve Mali Müşavirlik Hizmetleri
  • Yeminli Mali Müşavirlik Tasdik İşlemleri
  • Finansal ve Mali Raporlama
İletişim
Konaklar Mh. Güneş Sk.
No:3 D:1 4A Blok 4. Levent
Beşiktaş / İST
(0212) 324 51 90
(0212) 324 51 80 (FAX)
info@kurumsaldenetim.com.tr
@2019 by Bin Yıl Sonra